fbpx

Historien bag

Godt købmandskab på begge etager

Lis Bilde åbnede i 1984 sin egen gardinforretning oven på den lokale kiosk, grillbar og købmandsbutik i Hornslet. Sammen med en montør drev hun forretningen fra førstesalen, hvor der blev købt stof, klippet, syet, kontrolleret opmålinger og udvist godt købmandskab på begge etager, især da Lis også overtog købmandsbutikken.

Umagen værd

”Vi skal gøre os umage, også når ingen kigger”, lød hendes velkendte slagord – og det gælder den dag i dag, hvor kvalitet og omhu stadig er omdrejningspunktet for hendes forretning. Resultaterne udeblev ikke, på få år voksede forretningen til at have tre gardinbusser, tre montører og to syersker. Og det fortsatte den med.

 

Gardin Lis Randers

Ekspansion for fulde gardiner

I 2008 blev Gardin Lis kåret som gazellevirksomhed af dagbladet Børsen og året efter stod et nyt hovedkvarter på 1400 m2 klar i Randers. Ekspansionen fortsatte: 30 medarbejdere og der kom showrooms i Rødovre og Aalborg, 16 busser og nye markeder blev opdyrket. Forretningen bredte sig til både erhvervslivet og offentlige institutioner, hvor kvaliteten og professionalismen slog an.

Kulturen er hemmeligheden

Virksomhedens succes på alle tre områder er funderet på kulturen hos Gardin Lis, der rækker længere end omhuen i arbejdet. Nytænkning og klare holdninger til miljø og ansvar præger stadig den dagligdag i virksomheden, som Lis Bilde fortsat står i spidsen for. Grønne koncepter, gardin leasing og et målrettet arbejde med at sikre ånden og metodikken i service, produktion og salg er stadig fokus. ”Vi skal være gode hele vejen rundt og stadig være på forkant. Så enkelt er det – og det skal både forstås og leves i hverdagen. Det er ikke nok, det står i en medarbejderhåndbog”, som Lis Bilde selv siger.

Indkøbskurv